Rury z czarnego żelaza kontra rury aluminiowe (wideo)

Kiedy kupujesz samochód, rozumiesz, że gdy tylko wyjedziesz nim z parkingu dealera, zaczyna on tracić na wartości. Gdyby jednak istniał samochód, który zachowałby taką samą wartość jak w momencie zakupu, pod warunkiem wykonywania regularnych przeglądów, czy kupilibyście go?

My również.

Mimo że istnieje bardziej efektywny wybór, większość przemysłu wytwórczego nadal używa ocynkowanego żelaza lub "czarnego żelaza" w systemach rurowych sprężonego powietrza. Czarne żelazo jest bardzo ciężkie, trudne w montażu i zaczyna rdzewieć zaraz po zainstalowaniu. Z czasem staje się coraz mniej wydajne, przyczyniając się do ogromnych wycieków powietrza, które każdego roku kosztują niektóre zakłady produkcyjne dziesiątki tysięcy dolarów.

Rury aluminiowe są dokładnym przeciwieństwem czarnego żelaza. Jest lekki i łatwy w instalacji. Jego gładkie wnętrze zmniejsza straty w przewodach, dlatego jest bardziej wydajny niż czarne żelazo na początku i pozostaje wydajny w czasie. Łatwo jest również użyć rur aluminiowych w przypadku zmiany konfiguracji lub przeniesienia zakładu produkcyjnego.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o aluminiowych rurach AirNet firmy Atlas Copco, obejrzyj poniższy film. Obejrzyj, jak rury z czarnego żelaza i aluminium idą łeb w łeb w wyzwaniu montażowym. Kto wyjdzie na prowadzenie?

Czy brałeś udział w wyzwaniu AIRnet? Skontaktuj się z nami lub opowiedz o swoich doświadczeniach w komentarzach poniżej.